Ordförande har ordet

 

 

Hej på er igen alla medlemmar, hoppas allt är bra med er för annars hör ni av er till den fackliga organisationen alla frågor och synpunkter är av värde. Återigen vill jag upplysa er om värdet att alltid ta med en facklig representant när ni ska gå på möten med företagets representanter, det är en rättighet ni har och det är absolut inget som ni förlorar på, tvärtom är det en fördel att alltid ha med någon från oss. Detta budskap vill jag att ni lyssnar på, för att det är svårare för den facklige representanten att komma in i ett senare skede när det kanske har blivit ett ärende av det hela. Detta budskap gäller givetvis både Scania och Lernia medlemmar. Sedan vill jag också upplysa er om att gå på klubbens nominerings möte 15 december.

 

// Mvh Mikael ”Sippa” Johansson klubbordförande för IF Metall