Ordförande har ordet

 

 

 

 

Hej på er alla medlemmar, hoppas ni har det bra ute på era arbetsplatser, annars hör ni av er. Nu har vi ett centralt avtal i hamn, en nivå som landade på 2,2%, 2,0% i nivåhöjning och 0,20% in i delpensionen. Av vårat utgångsbud på 2,8% fick vi alltså ut 2,2% det får man säga vara en skaplig överenskommelse. Vi fick också igenom andra delar av våra lagda krav, det som nu händer är att vi inom scaniafacken ska förhandla med våran arbetsgivare och vi får hoppas att vi kan få upp nivån ytterligare. Vi kommer att förse er med mera information när vi får överenskommelsen i sin helhet, vi kommer också att informera efterhand om våran lokala förhandling. Sköt nu om er och på återseende, men framförallt hör alltid av er till den fackliga organisationen om ni har frågor eller funderingar, alla frågor är viktiga.

 

Mvh Mikael ”Sippa” Johansson